TV recenze: Pozůstalí

Vydáno: 01.07.2014 10:30 - Roman Kotvald | foto: facebook tvůrce

Ztraceni byl sakra velký hit, posunul televizní produkci ve své době trošku jinam a jejich tvůrci to zkouší znovu s ještě zajímavější mysteriózní premisou. Co tedy říkáme na pilotní díl Pozůstalých?
Adaptace Perrottova bestsellerového románu  má parádní dramatický rozjezd, který zastřešil tandem scenáristů a režisérů, Damon Lindelof a Tom Perrotta. Ti hned v úvodu nastolí jasnou zápletku, že náhle beze stopy zmizí dvě procenta lidské populace, a to doslova. Malá komorní etuda matky hledající zmizelé dítě z auta okamžitě vtáhne do děje a její dopad ještě podpoří přidání dalších pozůstalých. Poté se přesuneme o tři roky dopředu, kde se odehrává samotný děj, jenž vypráví příběh těch, kteří zůstali.

Fotografie z filmu  / The LeftoversÚstředním dějištěm desetidílného vyprávění, realizovaného v koprodukci společností HBO a Warner Bros Televison. je fiktivní americké město Mapleton. Hlavní postavou je policejní náčelník a otec dvou dětí Kevin Garvey (Justin Theroux), jenž se snaží udržet normální chod společenství postiženého bolestným traumatem. Více než sto jeho spoluobčanů před třemi roky zmizelo a dezorientovaní pozůstalí se různými způsoby vyrovnávají s jejich ztrátou. Vyprávění sleduje, jak tyto zlověstné události zasáhnou do životů Garveyho nejbližších, včetně jeho manželky Laurie (Amy Brenneman), dcery Jill (Margaret Qualley) a syna Toma (Chris Zylka).

Fotografie z filmu  / The LeftoversNa režijní křeslo usedli hned dva velmi kvalitní a uznávaní seriáloví a filmoví tvůrci, Mimi Leder (Peacemaker, Drtivý dopad) a především Peter Berg (Království, Na život a na smrt). Na looku seriálu se to velmi pozitivně podepsalo, technicky jde o bezchybnou práci, i když prozatím můžeme mluvit „jen“ o kameře či aranžovanosti scén, na nějakou trikovou podívanou si budeme muset počkat, jestli se tedy vůbec dočkáme. Ve výsledku by styl komorního dramatu nemusel vůbec vadit, i přes velkou porci fantasy by příběh mohl fungovat pouze jako pohled za oponu lidí, kteří přišli o své nejbližší. Ovšem plno drobností slibuje, že mysteriózního nebude málo.

Fotografie z filmu  / The LeftoversJediné, co by tedy po prvním dílu šlo vytknout, je občasné přílišné tlačení na pilu, ony citlivé a dramatické momenty by nejspíše lépe fungovaly bez dvouminutového záběru na zklíčenou tvář postihnutého, s pouhou dojemnou hudbou. Každopádně snad to bylo jen pilotní přitáhnutí diváků a v příštích dílech se najede na jinou kolej. Co se také s velkou pravděpodobností napraví příště, je pocit zmatenosti, chování některých postav a vůbec jejich celý smysl. Přeci jenom je brzo podobné drobnosti soudit.

Prozatím lze říci, že z Pozůstalých se může během příštích pár týdnů vyklubat neuvěřitelná pecka, která posadí každého z nás do křesla, sílu na to určitě má. Po první sérii vám přineseme recenzi.

První epizodu můžete zdarma zhlédnout na kanále HBO GO, odkaz zde.

Oficiální trailer seriálu The Leftovers/Pozůstalí

• Adaptácia... (Roman, 01.07.2014 12:34) Reagovat

*SPOLIERY* Pokiaľ sa rozhodnú urobiť to v duchu novely z ktorej to výchadza, tak sa nič nečakané nestane. Je pravda že jeleň a divokí psi by mohli naznačovať že seriál pôjde za rámec predlohy, ale obávam sa, že tak ako v prípade iných mysterióznych seriálov nás na záver nečaká žiadny uspokojivý happy end (v tomto prípade by som bral ako happy end len návrat zmiznutých a myslím, že aj väčšina čitateľov novely zostala s jej záveru sklamaná ;-).