Soundtrack: Sinister

Vydáno: 14.11.2012 12:30 - Alžběta Fridrichová | foto: Blumhouse Productions

Scott Derrickson přispěl snímkem Sinister do škatulky v poslední době stále oblíbenějších tzv. home video hororů. Nečekaně vyvedenou podívanou podpořil jak herec Ethan Hawke, tak také mistr hororové hudby Christopher Young.
V posledních letech se Christopher Young stále více brání nálepce mistr hororů a kromě právě takových děsivých snímků přijímá častěji i nabídky na romantické komedie. Přesto však má ještě hodně co dělat, aby ze sebe tento přídomek setřásl, protože více než třetinu jeho filmografie tvoří právě horory. Kdo si pamatuje Kazatele, Nezvaná nebo Stáhni mě do pekla, jistě se mu vybaví, jak hluboko se dokáže Young dostat pod kůži. A krom Sinister to letos dokáže ještě v jednom dalším filmu, jímž bude horor Scary or Die.
Ale zpátky k soundtracku Sinister, který Young zkomponoval z dvanácti delších tracků, jež spolu výborně komunikují a přinášejí tak posluchači soustavnou stimulaci, aby ani na moment neztratil pozornost. OST jen lehce přesahuje stopáž jedné hodiny, což je však maximum, co se v tomhle filmovém žánru dá vydržet.
Young hned od začátku sází na proměnlivou skladbu, která se rychle přelévá mezi elektronikou (v níž vyniká především dubsteb) a naprosto běžnými zvuky, jejichž kombinace však nahání husí kůži. A to se mu bez problému daří už v úvodní Portrait Of Mr. Boogie, která v téměř sedmi minutách vystřídá celou řádku vrzů, šmiků, jeků a praskání prolínající se s nesynchronizovaným vyťukáváním do klavíru. Nebojí se ani těžkých úderů elektronických perkusí a repetitivních melodií, které do zblbnutí vrací vtíravý pocit, že vám někdo stojí za zády.
Young bez váhání mixuje a přebíjí tolikrát nadějeplnou melodii na piano agresivním tlukotem jako v tracku Never Go In Dad’s Office. V následující Levantation se objeví i zrychlená konverzace, jejíž melodie vylítne prudce vzhůru a najednou to dost dobře zní jako Šmoulové. Rozmluvu střídá šepot a souhra elektronických zvuků, jejichž ladění na moment připomene R2D2 ve Star Wars.
Christopher Young dokonce dovedl do soundtracku přenést i tolik efektní lekačky, na nichž je postavena naprostá většina hororů. Tím jen přispívá k nutkavému pocitu okamžitě vypnout přehrávání. Jedinou opravdu souvislou skladbou pak zůstává Sinister Remix.
V celkovém hodnocení sotva najdete vhodná slova, jimiž by bylo možná popsat hybrida jakým je Sinister OST. Ve filmu znásobí děsivé scény a jen podtrhne tento kvalitní mysteriózní thriller. Jako samostatné album je ale velmi složité k poslechu a skutečně jen pro opravdové fajnšmekry. Jen těžko vydržíte soustavně poslouchat celou délku alba. S každou notou, skřípotem a výkřikem přichází silnější odpor k tak pozoruhodně sestaveném soundtracku, u něhož ale více než jinde platí, že je potřeba si to prožít na plátně.

Album: Christopher Young - The Sinister OST
Celkový čas: 60:34
Skladby: Portrait Of Mr. Boogie // Never Go In Dad’s Office // Levantation // The Horror In The Canisters // My Sick Piano // Rot Not, Want Not // Don’t Worry Daddy, I’ll Make You Famous Again // Millimeter Music // Pollock Type Pain // The Eater Of Children // Sinister // Sin Sister Sweet (Suite from the Sinister film score) // Sinister Remix (The Rite Of Left).


Skladba Portrait of Mr. Boogie z alba The Sinister OST


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • (Jiří Toman, 03.02.2013 12:40) Reagovat

    Hudba je naprosto super prostě Young to umí a je špička akorát The Horror In The Canisters ve filmu nezahraje a mám pocit, že hodně jde slyšet něco co v soundtracku vůbec není. To nějak nechápu

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY