Recenze: Americký remake filmu Nedotknutelní je průměrná kopie originálu

Vydáno: 15.02.2019 12:30 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Americká předělávka francouzského filmu Nedotknutelní dostává těžkou sodu jen proto, že jde o remake (i od těch, co ji prozatím neviděli). Je sice pouze průměrná a tím pádem horší než originál, ale úplné odsouzení si rozhodně nezaslouží.

NedotknutelníRecenzoval/a Jan Varga dne 15.02.2019 12:30. Americká předělávka francouzského filmu Nedotknutelní dostává těžkou sodu jen proto, že jde o remake (i od těch, co ji prozatím neviděli). Je sice pouze průměrná a tím pádem horší než originál, ale úplné odsouzení si rozhodně nezaslouží. Hodnocení: 2.5
Nedotknutelní
The Upside
Drama / Komedie
USA, 2017 , 126 min.

Režie: Neil Burger
Scénář: Olivier Nakache, Eric Toledano
Kamera: Stuart Dryburgh
Hudba: Rob Simonsen
Herci: Nicole Kidman, Bryan Cranston, Kevin Hart, Amara Karan, Golshifteh Farahani, Julianna Margulies, Tate Donovan, Genevieve Angelson, Aja Naomi King, Jahi Di'Allo Winston, Annie Pisapia, Ursula Triplett, Brian Gallagher, Scott Martin, Mark Kochanowicz

Česká premiéra: 14.02.2019

Hodnocení: 5/10

Distributor: Bontonfilm

Nedotknutelní hodnocení na Kinobox.cz: 63.63 %
Bryan Cranston, Kevin Hart ve filmu Nedotknutelní / The UpsideNezaměstnaný bývalý trestanec Dell (Kevin Hart) se náhodou nachomýtne při pohovoru na pracovní pozici osobního asistenta ochrnutého multimilionáře Phillipa (Bryan Cranston) a práci navzdory nedostatku kvalifikace získá. Přestože jsou oba muži každý z jiného světa, začnou se z nich stávat nejlepší přátelé…

Pravděpodobně je vám tato zápletka povědomá a není divu – pochází totiž z francouzského filmu Nedotknutelní z roku 2011, přičemž film Nedotknutelní, který nyní vstupuje do kin, je jeho americký remake. Původní verze je mimochodem mezi českými diváky nesmírně oblíbená a až absurdně ceněná (na ČSFD jde momentálně o osmý nejlépe hodnocený film všech dob), zatímco jeho zámořská verze sklízí nemalou porci hněvu už z principu za to, že si ignorantní Američané, neschopní číst titulky a snažící se akorát vydojit peníze z popularity původního snímku, vůbec dovolili natočit vlastní předělávku. Přičemž je to celé nesmysl, protože nové Nedotknutelné takto odmítavě hodnotí i lidé, kteří je dosud neviděli, nehledě na to, že americké remaky se natáčí už desítky let a že tento navíc není tak špatný, aby si zasloužil tak tvrdě odsoudit.

Nicole Kidman, Bryan Cranston ve filmu Nedotknutelní / The UpsideOn ani ten francouzský originál nebyl kdovíjaký zázrak – byla to taková naivní humanistická pohádka natočená podle jednoduché šablony, na jejímž základu vznikla celá řada (i hollywoodských) filmů. Zároveň šlo ale o veselou, vtipnou, hřejivou, slušně natočenou, skvěle zahranou a obecně velmi příjemnou komedii s pozitivním nábojem, u níž se nedá divit tomu, že se lidem hodně líbí. (Ale osmý nejlepší film všech dob, to jako vážně?) Americká verze je v podstatě stejná, akorát už není tolik vtipná, za což může zaprvé vyloženě průměrná a rutinní režie Neila Burgera (IluzionistaVšemocný) a zadruhé ta skutečnost, že prakticky všechny vtipy, které se v nových Nedotknutelných vyskytují, zazněly už v jeho francouzském předchůdci.

Skutečně jde o předělávku natolik věrnou, že opisuje bez jakýchkoli větších změn nejen většinu zápletky (pouze vyústění některých linií je trochu jiné), ale i jednotlivé komické situace, včetně scény, kdy Dell svého zaměstnavatele holí a testuje různé varianty úprav jeho vousu a kníru, nebo pasáže, v níž Dell namaluje obraz, jenž je následně prodán za velké peníze coby umělecké dílo. Vtipné je, že stejně jako v původních Nedotknutelných, natočených podle skutečné události, jsou i zde hlavní hrdinové běloch a černoch, přičemž jejich reálné předobrazy mají k černé barvě kůže oba daleko…

Kevin Hart, Bryan Cranston ve filmu Nedotknutelní / The UpsideBryan Cranston je jinak obvykle dobrý a i Kevin Hart hraje příjemně a umírněně, přičemž se ku prospěchu věci velmi snaží nekřenit a nešklebit (což v jiných filmech obvykle dělá). Jejich postavy jsou nicméně poněkud stereotypní a vedlejší postavy ještě víc (mimo jiné Nicole Kidman), což je další věc, s níž se film shoduje se svým osm let starým předchůdcem. A i tady prakticky vůbec nevychází jakékoli pokusy o dojímání diváků nebo poskytování sociálního komentáře a navíc i ten pocit hřejivosti a optimismu se nedostavuje v takové míře.

Takže původní Nedotknutelní byli sice lepší a vtipnější, ale to ještě z jejich americké předělávky, která je akorát obyčejně průměrná, nedělá nějaký příšerně nepodařený škvár. Jen jde o poněkud zbytečnou záležitost pro ty, kteří znají francouzskou verzi, protože ta americká je trochu slabší ve všech ohledech a nenabízí nic nového navíc, co by vyloženě stálo za to zmínit.

Český trailer k filmu Nedotknutelní

• nedotknutelní - USA - drama/komedie - 2017 (jaroslav čevora, 18.02.2019 12:11) Reagovat

.....francouzskou verzi jsem neviděl.......jen četl o ni recenzi....a že film byl velmi úspěšný.....ale !....měl jsem možnost vidět americkou verzi......vše začalo tak nevině.....zakončit nedělní odpoledne se ženou v kině...ani jsem nevěděl na co jdeme...a je pravdou že po opuštění sálu č.6 jsem se ptal uvaděče jak se film vlastně jmenoval......a teď k tomu podstatnému.....nevím kdo píše recenze k filmům a jak se pak film celkově ohodnotí.....a je mi to po včerejšku naprosto jedno.....ten film byl výborně udělaný a měl v sobě sílu... včetně hereckého obsazení....a hluboce mě to dojalo !.... a měl jsem i jakousi vnitřní potřebu i po ukončení filmu zatleskat....což se u mne stává málo kdy....jen jsem byl překvapen početností v sále.....6 -7....tak málo nás tam bylo.....a nemohu vzpomenout na týden před tím...to jsme byli na filmu - Ženy v běhu....a davy lidí se hrnuli na tento bezvýznamný filmový projekt s ohodnocením 85 %.....kdybych ho neviděl ...nic by se nestalo !!!...a tak nevím kde je chyba...kam se podělo měřítko hodnot.......a to mě mrzí....i když není asi fér udělat film podle předešlého....s tím souhlasím+++